onsdag 20 maj 2009

Hur folk googlar

Det roar mig att se hur folk hittar hit via google. Många söker på olika receptnamn eller ingredienser, tex fotbollskaka, piroger och chèvre. Att de kan hamna här är rätt logiskt, då jag bloggar om mat. Det vore förstås kul att veta om de fann det de sökte.

För en timme sedan grät jag. Jag skrattade så att jag grät. Någon har googlat sig hit på sexblobb! Fatta vad besviken någon måste ha blivit! Och sökte de verkligen på sexblobb, eller slant fingrarna från g till b då de sökte på sexblogg? Någon kanske hoppades att bloggen hette "For those about to cock"?

2 kommentarer:

  1. Aha nu börjar jag begripa ett obehagligt mejl...ursäkta en teknisk okunnig men hur ser du det?

    SvaraRadera
  2. Jag lade till en statistikpryl bland "gadgets"; layout/sidelement/lägg till en Gadget. Det var nog inte så krångligt, för jag lyckades lägga till den själv!

    SvaraRadera