lördag 9 maj 2009

Caesarsallad med grillad kyckling


Idag blev det Caesarsallad med grillad kyckling till oss vuxna. Väldigt glad blev jag över att hitta ett recept UTAN sardeller i dressingen! Sedan struntade jag i salladslöken. Den är bara dyr och ändå inte särskilt god. Jag gjorde krutonger med vitlök på att ha till. Jättegott! Medelbetyg 5 av 5, fast vi var förstås bara två vuxna som åt.

Barnen fick pastasallad med kyckling och krutonger. De var rätt nöjda så.

Nu försöker jag hosta, harkla och låta hes så att maken ska fatta att jag behöver en Irish Coffee innan jag dör!

2 kommentarer:

  1. tack för tipset, det ska jag ockps testa att göra, fast utan kyckling också, men det ska väl gå bra,

    SvaraRadera
  2. Det funkar riktigt bra med kikärter också. Laga kikärter och bröd enl tastelines recept, men följ det ovan i övrigt.

    http://www.tasteline.com/recept/caesarsallad_med_rostade_kikarter

    SvaraRadera