onsdag 27 maj 2009

En utmaning

Molly har utmanat mig, så jag ställer upp och svarar. Pia utmanar alla som köpte Flossy, så jag får väl ta åt mig.

Om du skulle vinna många miljoner på lotto, vad skulle du köpa?

Börjar med en jordenruntresa! Maken och alla barnen ska med. Åka till Treriksröset, för åttaåringen vill vara i Sverige, Norge och Finland på samma gång. Sedan vill han sova i tält, med huvudet i ett land och fötterna i ett annat.

Har någon någonsin kallat dig lat?

Förmodligen har det inträffat. Säkerligen var jag oskyldig.

Vilken svordom använder du mest?

Det kostar 1 krona/svordom att svära här hemma. Det är gratis att svära på franska, så jag använder oftast merde! Annars svär jag som fan åt alla jävla idioter när jag kör bil ;-) Det är gratis att svära när man kör bil.

Tittade du på tecknat när du var liten?

När jag var liten var otecknat standard. Kalles Klätterträd såg jag.

Hur många syskon har du?

Yngre syster och yngre bror.

Vill du just nu ha några tatueringar eller piercingar?

Har två tatueringar. Får inte göra fler tatueringar för maken, för då blir jag en "white trash mum". Om jag vore yngre och hade mindre fluff runt magen skulle jag nog gärna pierca naveln. Då kunde jag ha en diamant i naveln när jag dansar magdans!

Vad har du för väder just nu?

Viderväder. Storm och kallt.

Vad åt du till middag senast?

Fisksoppa med aioli och nybakta baguetter.

Kan du vissla?

Jorå, men inte busvissla.

Vilken film kan du alla replikerna till?

Trolltyg i Tomteskogen

Hur många stolar står kring ditt köksbord?

4 stycken + en kökssoffa

Har du en stationär dator eller en bärbar?

Bärbar och stationär (fast den är heldöd...)

Vilket var ditt favoritämne i skolan?

Språk!

Vad säger du till dig själv när allt känns svårt?

Brukar inte prata med mig själv. "Shit happens" kanske?

Får du dåligt samvete efter du ätit kött?

Ibland, men vi äter ganska mycket veg.mat.

Om du var född av motsatt kön, vad skulle du vilja heta?

Elvis

Har du åkt moped någon gång?

Japp

Vad lyssnar du på nu?

En seg och tråkig fotbollsmatch... Fast Ronaldo är söt!

2 kommentarer:

  1. Härligt! Det märks att du gillar språk; älskar din humor och ordvitsighet =) Brukar också sitta mest vid datorn på kvällarna, men ibland blir det så förbaskat segt och lång väntetid när killarna håller på samtidigt;-)

    SvaraRadera
  2. Trådlöst internet är en befrielse! Innan dess var trycket på den enda uppkopplade datorn ENORMT! Språk är kul, hoppas att jag lyckas överföra det på barnen. Äldste sonen är lika språknördig som jag.

    SvaraRadera