fredag 15 maj 2009

En bra försäkring är den bästa huvudkudden

På äldste sonens skola får alla högstadieelever låna bärbara datorer. Tyvärr fick sonens dator en spricka i skärmen. Vi har ingen riktig klarhet i när, var, hur eller varför sprickan uppstod. Reparationskostnaden var vårt ansvar. Jag har varit rätt gråtfärdig över att behöva punga ut med sextusen kronor på en dator som vi inte ens äger. Tack och lov har vi hemförsäkring! Idag fick jag följande mail:

"Allt är klart med försäkringsbolaget.
Vi fakturerar Länsförsäkringar: 5.134.-
Er för självrisk: 1.500.-
Totala reparationskostnaden var 6.634.-"

Det svider fortfarande, men känns åtminstone inte fullt lika jävligt som sextusen. Nu kan jag sova gott igen.

2 kommentarer:

  1. Jag förstår känslan! Det bränner fortfarande till i magtrakten när jag påminns om min fortkörningsbot på 2000 kr! Undrar om en maggördel kan lindra den brännande känslan? ;-)

    SvaraRadera
  2. Aj oj! Då gick det rätt fort alltså? Det krävs choklad för att dämpa den här typen av brännande ångest!

    SvaraRadera