tisdag 18 augusti 2009

Vattenskotersafari & mycket middag

I fredags drog vi iväg till svärföräldrarna för att fira svågerns födelsedag (jämn sådan). Svärfar stod för matlagningen och bjöd på åttarättersmiddag med passande drycker. Tre av rätterna var efterrätter, bla chokladmousseprovning.

På lördagen körde vi vattenskoter på Storsjön. Vete tusan egentligen vart eller hur svågern fått nys om det evenemanget. Han hade i alla fall bokat in en privat tur. Man kunde sitta upp till fyra pers på varje skoter, men vi var bara två på varje. Svågern med flickvän körde en, maken och jag körde en. Guiden körde själv. Vi körde ut till Verkö slott och fikade. Helt enkelt vansinnigt roligt att köra! Inte en chans att vi tjejer skulle sitta bak och finåka. Vi körde lika mycket! Igår hade jag rejält med träningsvärk i överarmarna. Vi funderar på att göra om utflykten nästa sommar, men ta med oss barnen och svärföräldrarna. Då kanske vi får köra lite saktare och försiktigare... Medelbetyg på vattenskotersafarin; 5 av 5 (fyra barnsligt glada recensenter).

2 kommentarer:

  1. Åh vad häftigt det låter, jag vill se bildbevis! =)

    SvaraRadera
  2. Alltså, jag vågade inte ha med kamera för jag var rädd att plurra! Undrar om svågern möjligen fotade.

    SvaraRadera