söndag 23 augusti 2009

Mango- & bönsalsa till grillat kött

Idag passade vi på att grilla innan snön faller. Om man äter mango- och bönsalsan istället för ris eller potatis så räcker den till två, som tillbehör räcker den till fyra. Recept från Laga Lätt för några år sedan.

Mango- & bönsalsa

2-4 port

3-4 dl svarta bönor (hemkokta är svartare och snyggare!)
1 mango
2 tomater
1 chili
1 lime, pressad
2 msk olivolja
1 dl hackad färsk koriander
salt & nymald svartpeppar

Skala och tärna mangon. Kärna ur och hacka tomater och chili. Blanda alla ingredienser. Smaka av med salt och peppar. Gott till grillat kött, men kan nog även funka till tacos.

6 kommentarer:

  1. Men du! Raring! Vill du göra det för mig? Kan du mejla mig ditt kontonr så sätter jag in pengar fortare än blixten! När du orkar vill säga, hoppas så du mår bättre? Attans att jag inte tål bönor ;-/

    SvaraRadera
  2. Har bara halvdag imorgon, så det ska jag nog orka. Har mailat dig!

    SvaraRadera
  3. mums, det lät gott, jag är ju vegetarian dessutom så jag behöver få in mig massor med bönor!

    SvaraRadera
  4. Tack för att du är så rar. Stl M blir superbt, hoppas du hinner se detta...

    SvaraRadera
  5. Du får prova Anna! Gissar att det behövs något tillbehör för att få fullvärdigt protein, ris eller bröd kanske? Jag är inte vegetarian, men äter och lagar hemskt gärna veg.mat!

    Molly: Har mailat dig och skickat med en bild!

    SvaraRadera
  6. Tack vännen, blir så glad att du är så rar=) Har svarat dig nu.

    SvaraRadera