fredag 21 augusti 2009

Höstlista, for those about to shop

Bangar såklart inte Mollys utmaning.

Din stil i en mening: Rockbejb, med inslag av retro och hippie.

Stilförebild: De som klär sig i en stil som passar dem. Den här tjejen är snygg!

Vilket är ditt favoritmärke inför hösten? Carin Wester, är inte förvånad att hon vann Guldknappen. MAC finns ej att köpa här. Maken brukar få ränna iväg med långa listor och även svågern har langat smink.

Vad inspireras du av? tidningar (danska Costume äger!) och bloggar

Vad tror du på inför hösten? Svart, skinn, att mixa olika strukturer och material, krossad sammet, matta nagellack

Det bästa basplagget inför hösten? Svarta leggings eller snäva jeans med kul detaljer som dragkedjor el "MC-knän" (bara det att jag inte HITTAR de där jäkla knäna någonstans alls!)

Vilka skor tror du på i höst? Svarta med klackar. Fast det tror jag förstås alltid på ;-)

En ideal höstoutfit: Svarta leggings, löst stickad tröja, Klea bootsen från Carin Wester, rött läppstift

Tre saker på höstens önskelista: Klea bootsen från Carin Wester, leggings med skinnlappar på från Dagmar (fast de är för dyra, så jag köper nog Monkis kopia isf), en bombastisk silverring med en stor sten (hittade en från Dyrberg/Kern på rea igår)

Ditt senaste köp: svart, snäv, enkel, ärmlös klänning med dragkedja hela vägen fram från H&M Divided

Do's and dont's: Våga prova, men aktarej för "mutton dressed as lamb"!

4 kommentarer:

  1. Mycket roligt och intressant läsning, vilket jag ju visste...Du har en himla bra smak =)

    SvaraRadera
  2. Eh specialleverans från vardå?? Nu är jag så där lantiströg igen...;-)

    SvaraRadera
  3. Weekdays/Cheap Monday har har svarta tunna jeans med MC-knän. Det var ett tag sedan dock, men de kanske har liknande igen?

    SvaraRadera
  4. Tack för tipset Marikka!

    Molly, hallå ;-)! Ge mig lite slantar så skickar jag leggings!

    SvaraRadera