söndag 9 augusti 2009

Jag har just väckt alla barnen

Jag har just väckt alla barn som sov. Det kom en stor långbent spindel och kröp rakt mot mina fötter. Den tänkte attackera så jag gallskrek och hoppade upp på en stol. Nu har maken dödat den och spolat ner den. Man får inte dammsuga upp spindlar för då kan de krypa upp igen och anfalla när man sover. Nu är barnen vakna, men det gör inget. De kan få sovmorgon imorgon, för det blir nog ändå regn då...

OBS! Jag brukar döda spindlarna själv, men den här var ovanligt aggressiv! Den var även ovanligt långbent! De långbenta är extra snabba!

3 kommentarer:

  1. Vad är det med insekterna denna sommar, aggressiva spindlar och nyckelpigor som jag trodde var söta och rara, vad händer härnäst elefantinvasion? ;-)

    SvaraRadera
  2. Attackspindeln hade rentav mord i blicken! Jag kikade på din länk och tror att jag stryker nyckelpiga från listan över tänkbara tatueringar...

    SvaraRadera
  3. Ja fy sjutton! Den tiden är förbi när jag tyckte nyckelpigor var söta och gulliga ;-/

    SvaraRadera