måndag 21 december 2009

Rent hypotetiskt

Elvaåringen önskar sig rocktröjor. Det står på önskelistan. Egentligen önskar han sig inga kläder alls, men eftersom han ändå får det så har han skrivit upp det. Det får inte vara AC/DC, Kiss eller Rolling Stones på tröjan. Inga riktiga rockband, bara typ gitarrer eller dödskallar.

Om han rent hypotetiskt skulle få en tröja som det var tveksamt om han skulle gilla, ville han se den i förväg då? Han svarade ja på den hypotetiska frågan. Han dissade tröjan. Den var lila med ett rockigt tryck. Hellre ett ärligt dissande än en tröja som blir liggande oanvänd.

Sonen har för tydlighets skull markerat några av sakerna på önskelistan med * eller #.

* = Vill ha Jätte mycket
# = Kan få istället för allt annat

Ny dator har både * och #. Jag funderar på att låna konceptet till min egen önskelista. Egentligen hade jag kortat ner min önskelista till bara en enda sak, men tomten behöver valmöjligheter.

Min egen önskelista
Snygga boots från Whyred *#
Halsband från Björg *

3 kommentarer:

  1. jag kan sno din önskelista rakt av, men jag får nog köpa mina julklappar själv om det ska bli några, tveksam till att min man känner till nåt av de märkena!

    SvaraRadera
  2. Går det inte lika bra med begagnade Hopeboots stl 37? ;-)Vill också så gärna ha ett Björghalsband...

    SvaraRadera
  3. fashionhaggan: Jag var tvungen att testa maken. Whyred, japp kände redan till. Björg, japp för jag har visat på nätet.

    Molly: Hopeboots kan vara en bra tröst! Det är dock inte alltid som 37 passar.

    SvaraRadera