onsdag 16 december 2009

Årets skörd av sjalar

Inspirerad av Pias halsdukshög bjuder jag på min egen. Den var inte så färgglad. Det fattas en knallhård blå snusnäsduk som jag skulle ha när jag åker slalom. Den var så oskön att jag fortfarande använder min gamla favvo med fransar och guldtrådar. Den köptes på Indiska när jag gick i fjärde klass. Det är typ 27 år sedan...

Om man räknar sjalarna från vänster:
1. Grå trikåsjal från Simple/Free Fashion. Mycket mjuk och skön!
2. Randig sidencrèpesjal från Best Behavoiur/Free Fashion.
3. Ljusgrå jättestor trikåsjal från MQ.
4. Sjal med stjärnor från Only. Enligt dem är den naturvit, jag säger beige. Bjussar de på frakfritt, så slår jag nog till på en svart också.
5. Sidensjal Matthew Williamson/H&M.
6. Marmorerad sjal från H&Ms herravd.
7. Svart/vit sjal som både är smalrandig och pepitarutig, från H&Ms herravd.

2 kommentarer:

  1. Vad snyggt ditt upplägg var! Nu får jag ju skämmas över min oordnande hög ;-)

    SvaraRadera
  2. Var ovanligt systematisk där!

    SvaraRadera