torsdag 31 december 2009

Gott Nytt År!

Vi firar nyår hos min mamma. Hon bor i vildmarken. Igår natt gick det två älgar tvärs över gården. Vi var uppe och spanade på dem.

Maken och jag fixade middagen idag. Thailändsk mat sånär som på efterrätten. Det blev inte en enda smula kvar av chokladfudgekakan. Vi bestämde att restaurangen hette Lestaulang Mela Lis och att man inte fick/kunde säga R, bala L. Det blev mycket loligt. Fast när jag spillde "bloccoli i hålet" så skrattade mamma och jag så vi grät. Storgrabbarna är sugna på att spela Lappakalja, fortfarande utan R. Smågrabbarna lär knappast orka till midnatt, så jag tror att vi fyrar av raketerna ganska snart.

2 kommentarer:

  1. "bloccoli i hålet" det verkar dumt de:)
    Våra grabbar fick vara med och skjuta raketer vi 21. Sen somnade de en efter en...
    Gott nytt år på er.

    SvaraRadera
  2. Vi pangade raketerna kl 22 och sedan höll de sig uppe ändå. Rätt typiskt. Gott nytt år på er med!

    SvaraRadera