onsdag 24 november 2010

Jakten på ljusstaken

Man har inte samma logik i november, som man hade i juni. Adventsljusstaken för stearinljus har alltid legat i kökssoffan. Bara det att vi sålde kökssoffan direkt när vi flyttat in i huset. Alltså lade jag (förmodligen jag...) ljusstaken på ett logiskt ställe, där den skulle vara lätt att hitta. Förmodligen på det troligaste stället att leta på framåt december. Alla andra adventssaker ligger i en egen låda märkt med "adventspynt". Alla tomtar och julgranspynt ligger i ett eget hörn i förrådet. Adventssljusstaken är väck. Men jag har hittat Anubis!

2 kommentarer:

  1. Känner igen mig i det där dilemmat...;-)

    SvaraRadera
  2. Man blir ju SÅ jäkla less på att leta! Jag brukar verkligen ha koll på var saker är, även de andra familjemedlemmars försvunna saker. Makens nycklar, minstings studsboll, tioåringens innebandyglasögon osv.

    SvaraRadera