måndag 15 november 2010

Tragisk tandvärk

Sedan lunchen igår har jag värsta tandvärken. Jag råkade bita sönder en tand på en nötskalbit som var kvar i brödet. Jäkla pavé de miel et noix. Om detta hade hänt i USA hade jag fetstämt Bonjour för sveda och tandvärk. Lyckades få en tid hos min tandläkare imorgon. Det ser ut som att jag bitit loss en stor flisa av tanden och att tandflisan fortfarande sitter kvar bredvid tanden. Nu käkar jag ipren, mår tjyvigt och tycker jäkligt synd om mig själv :-(

4 kommentarer:

  1. Hata tandkrångel! Sköter mina tänder perfekt, men är så förbannad på borrgalna sadister på Folktandvården som fyllde min mun med onödigt mycket amalgam i ungdomen, nu går dom sönder och man får göra svindyra rotfyllningar och kronor...(ska få min första krona den här månaden, bet sönder en tand i somras....seg lakrits ;-)...verkligen vad jag vill lägga en massa tusenlappar på.

    SvaraRadera
  2. Hade bara amalgam i en enda tand och det var exakt den tanden som gick sönder! Nu tog de bort amalgamet och lagade med modernare medel. Första bedövningssprutan räckte inte, så jag fick en till. Sludder, sludder.

    SvaraRadera
  3. Uuuuh, lääääskigt. Gillar inte tandis, gillar inte tandkrångel, gillar INTE räkning från tandis... hoppas det ordnar sig!

    SvaraRadera
  4. Gillar varken tandläkare eller räkningarna jag heller :-/ Det här valnötspartytricket gick på ca 900, men deå hade jag tandvårdsbidrag att ta ut.

    SvaraRadera