torsdag 25 november 2010

Iakttagelser en torsdag eftermiddag

Barn nr 3 är min säkerhetslina på mornarna. Han är läskigt morgonpigg. Har jag inte tagit mig upp kl 7 säger han till. Imorse råkade han kolla fel på klockan och väckte mig kl 6.

Det är mycket sannolikare att barn råkar ut för nattliga missöden i sängen om de fått nya lakan, samt om maken är bortrest.

Snöskoveln från Ica MAXI är bland det rappligaste jag någonsin skottat snö med. På sin höjd kan den skotta pudersnö.

Dörren till vårt förråd ute går inte att öppna. Stenhelvetet som vi lade framför dörren för att ha något att kliva på har höjt sig, förmodligen pga tjälen.

Små gröna nagellack gills inte.

Istället för att dra något gammalt över sig kan man shoppa en ny filt att dra över sig.

2 kommentarer:

  1. Det går att shoppa sig fri från de flesta problem och du få trösta dig med att när han blir tonåring kommer du att undra när han ska vakna? ;-)

    SvaraRadera
  2. Du har en poäng där, de äldre två sönerna är allt annat än lättväckta!

    SvaraRadera