torsdag 30 september 2010

Var är Anubis?

Det är verkligen inte varje dag man undrar var Anubis är. Anubis-statyetten fick vi av svågern för ett antal år sedan. Om jag inte missminner mig fick vi Anubis när vi gifte oss. Aningen makaber gåva faktiskt, men tanken var nog god. Möjligen var det så att Anubis även beskyddar hemmet. Fådda souvenirer från länder man själv inte besökt kan vara aningen svårplacerade *harkel*. I mitt höstpiffande av badrummet fann jag helt plötsligt en perfekt plats för Anubis. Badrumsfönstret! Men var är Anubis? Istället fick jag nöja mig med en kinesisk terracottasoldat, även den en fådd souvenir från ett land vi inte besökt. Nu fattas det bara en svart korg med lock, så att jag kan gömma bort alla grälla badleksaker. De stör mitt färgschema ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar