måndag 28 september 2009

Fobi or not fobi, that is the question

På de yngre två sönernas skolor härjar hårlöss. I veckobrev efter veckobrev uppmanas föräldrar att kontinuerligt kamma igenom barnens hår. Helst varje helg. Nu senast löd uppmaningen kamning varje dag. Uppenbarligen kammar inte alla. Fann precis en fullvuxen nyinflyttad hårlusjävel i minstingens kalufs. I enlighet med Murphy's lag sov minstingen för ovanlighets skull i vår säng inatt och lakanen var nybytta. Sonen har jag sanerat med Paranix. Fatta hur mycket tvätt det blir om jag ska sanera alla täcken, kuddar och lakan åt allihopa samtidigt! Maken är på träning. Jag har panikmessat honom att komma hem bums efteråt! Undrar om han fattar att jag behöver schåklaaa...

4 kommentarer:

  1. Det måste han ju bara fatta...Den där lösstiden minns jag som det var igår, hjälp vad jobbigt med alla saneringar som skulle göras...;-)

    SvaraRadera
  2. För en gångs skull så kollade han INTE mobilen. Varken direkt efter träning eller innan hemfärd :-(

    SvaraRadera
  3. Tack och lov så har vi klarat oss lindrigt undan genom åren. Men jag får rysningar så fort dessa tider börjar. Inga lappar på dagis ännu om löss.

    SvaraRadera
  4. Syster yster, funderar på att skaffa en elektrisk luskam. Rätt drygt att kamma igenom allas hår VARJE kväll :-/

    SvaraRadera