lördag 5 september 2009

Tre plagg som får nobben i höst

Molly undrar vilka tre plagg jag tänker nobba i höst. Ber att få varna känsliga läsare för vissa ordval som tex rumpa!

  1. Jag kan tyvärr inte tycka att fuskpäls är särskilt snyggt. Varför se ut som en björnfitta? Elvaåringen garvar åt att folk vill se ut som "Jonson & Pipen de sista neandertalarna".
  2. Lårhöga stövlar.
  3. Nobbar inte bara ett plagg, utan en hel kombination, nämligen den gräsliga modebloggaroutfiten bestående av tröja som knappt täcker rumpan, kombinerad med strumpbyxa. Bara strumpbyxa. Ingen kjol, inga leggings, inte ens shorts.

8 kommentarer:

  1. Ha Ha Ha =))) Tack för den! Älskar din humor och sarkasm =) Håller med dig om mycket men mös faktiskt omkring i en gammal ärvd fuskpäls nästan hela förra vintern...;-)

    SvaraRadera
  2. Varsågod :-)! Äldste sonen tyckte att jag var väl brutal...

    SvaraRadera
  3. håller med dej leggins eller tajts känns helt fel till hösten och vintern så får min tonåring säga vad hon vill om det. Men hon är ju smal och snygg och har ingen päronformad kropp heller så.

    SvaraRadera
  4. Leggings går bra, bara man täcker rumpan med en tröja. Att visa hela rumpan med troskanter och allt är inte snyggt ens på smala tonåringar! Mummelbyxor ;-)

    SvaraRadera
  5. Här kan jag bara hålla med=) Vad festligt jag ser att det finns en till systeryster=)Ha en skön kväll!Kram

    SvaraRadera
  6. Mia systeryster, vad festligt! Ni kanske är släkt utan att veta om det ;-)! Kvällar är sköna, men jag hatar mornar!

    SvaraRadera
  7. Eller hur! "Tjockstrumpbyxor" är INTE byxor! The horror!!

    SvaraRadera
  8. Men Pia, preciis! Jag gnisslar fasiken tänder i ren förskräckelse.

    SvaraRadera