torsdag 10 februari 2011

Tung läsning

Jag pallade bara till sidan 101, sedan gick armarna av. Tricia Guilds "Stilsäkert" var väl så tung som kvällsläsning i sängen. Enligt Bokus väger boken 2280 gram. Det är förvisso ett kilo mindre än Malene Birger-boken, som var stört omöjlig som kvällslektyr. Den boken köpte jag och släpade runt i Köpenhamn en halv dag... Dyrt och dumt. Jag bokade och lånade "Stilsäkert" på biblioteket istället. Budgetlyx! Har en lång lista med fina reservationer, mest trädgårds- och inredningsböcker.

Nu vill jag ha ett 1700-tals stenhus i Frankrike! Paret som bor där kan trolla fram pengar. "När allt det yttre, nödvändiga renoveringsarbetet var utfört, återstod inte så mycket pengar till inredningen." Och ändå hade de råd med massvis av tyger och tapeter från Designers Guild!?

2 kommentarer:

  1. När du tröttnat på att läsa kanske du kan träna biceps med boken haha?! Guu så mycket bra det finns på biblioteket.... ;)

    SvaraRadera
  2. Ja, jag lägger boken vid trappan och varje gång jag går upp eller ner bär jag med mig boken för extra träning ;-)! Bibblan är bra!

    SvaraRadera