onsdag 16 februari 2011

Den som väntar på en åttaåring väntar ibland i tre timmar

Åttaåringen kom hem från skolan, slängde in ryggsäcken och gick ut. Han skulle leka på skolgården och kanske följa någon kompis hem. Jag gav klartecken för utelek, men om han skulle följa någon hem var de tvungna att gå förbi mig först och säga till. Vill såklart veta vem han följer med i så fall. Tre timmar var ungen borta och det är -20 ute! Då sonen är av det självständiga slaget hoppades jag att han skulle dyka upp framåt middagsdax. Det gjorde han som tur var, men gissa om han fick skäll...

2 kommentarer:

  1. Orolighetskäll kan jag tro. Fy, vad ängsligt!!!!

    SvaraRadera
  2. Frihet under ansvar gillar jag, men inte frihet UTAN ansvar. Sonen har fattat konceptet nu, så förhoppningsvis försvinner han inte igen.

    SvaraRadera