fredag 18 februari 2011

I see naked people

Imorse vid femsnåret vaknade jag av det lät som någon smög uppför trappan. Så blev det tyst. En stund senare kändes det som om någon kommit in i rummet, men ingen syntes till. Så blev det tyst igen. Det började kännas rätt creepy. Jag kände mig iakttagen. Maken bara snarkade och sov. Jag tyckte mig höra fotsteg. Det kändes som om någon var under sängen. Vid det här laget var jag klarvaken. Plötsligt fick jag se en naken rumpa sticka upp som hastigast bredvid makens sida av sängen. Vafalls! Det var barn nr 4 som smög omkring helt näck i mörkret och halvt skrämde slag på mig! Det hade typ blivit en liten olycka...

Konstigt nog har sonen ingen förklaring till varför han inte bara väckte mig som de brukar göra om det är något. Klart udda sätt att vakna! Har varit rätt trött idag, för man somnar inte om så lätt efter ett sådant uppvaknande.

4 kommentarer:

  1. He he he, var det 8-åringen den här gången också? ;-)

    SvaraRadera
  2. Jupp! Om jag faktiskt hade tittat under sängen och mött ögon som stirrade mot mig, så hade jag nog väckt även grannarna ;-)

    SvaraRadera
  3. haha, klart nackhåret reser sig när man väcks på det där viset....

    SvaraRadera
  4. Fast maken påstod att när jag andades så osade det svavel ;-)

    SvaraRadera