måndag 31 maj 2010

Till mig själv på Mors Dag i efterskott

Egentligen var det inte så synd om mig igår. Jag fick såväl kramar som ryggmassage. Maken och jag tog oss en shoppingrunda på Clas Ohlson för att köpa en ful telefon (så att jag kan ringa icke-mobilt) och lite andra användbara saker. En till pajform behövs väl inte så jättemycket, men den var ju så ljusblå! Så somrigt efterrättspajig! Har redan en svart och en röd likadan och de är jättebra. De har snäppet högre kant än vanligt, så fyllningen ryms utan problem.

Det slank även med en Dymo. Ur kaos föds ordning. Fatta vilken ordning man kan föda med en dymo!?

3 kommentarer:

  1. Den pajformen skulle göra sig bra mot min sommarduk på vår uteplats. Och den dymon (präglingsmaskin - vilket namn) skulle skapa ordning i min skrubb. Jag kanske skulle fira Mors dag en gång till ;)

    SvaraRadera
  2. Vilket bra tips! Precis en sådan form har jag letat efter.

    SvaraRadera
  3. Librarybeth: Dymon torde ju vara nästintill oumbärlig för oss fyrbarnsmammor! Man kanske kan märka barnens termosar? Och jag ser en perfekt välordnad städskrubb framför mig...

    Molly: Clas Ohlson är kanske inte så glamoröst ställe att shoppa på, men de har en del bra prylar!

    SvaraRadera