onsdag 26 maj 2010

Telefon- & brevlådebryderier

Klänningar och högklackade svarta skor är kul shopping! Brevlådor är mindre kul. Brukas brevlådor är snygga, men maken tycker att de verkar så opraktiska. Fnys! Julas brevlådor är däremot så himla praktiska allihopa. Särskilt markpostlådor. Alla grannar har sådana, så då kan vi väl också ha en likadan. Hela gatan kommer att se ut som i Edward Scissorhands, om ni fattar... Om man målar markpostlådan knallgul kanske man får extra mycket post ;-)?

Vi behöver även en ny telefon, eftersom Malcolm dödade vår förra. Telefoner är inte heller kul. Jag vill ha en snygg, maken vill ha en ful. Eller, han kallade den för bra, inte ful. Men han menar nog egentligen fulbra.

4 kommentarer:

  1. Det är ett elände att hitta snygga bruksföremål ibland....

    SvaraRadera
  2. Rätt irriterande att det finns så få snygga alternativ!

    SvaraRadera
  3. Brevlåda! Det har du rätt i, det måste man ju ha! Så långt har jag inte hunnit tänka än. Telefon likaså, min hemma är död så jag kör bara mobilt nuförtiden...

    SvaraRadera
  4. Brevlåda är ett måste! Tyvärr finns det inte ens någon ful att ärva, då huset är nytt. Vår hemtelefon är kopplad till min mobil. Dumt, för då får vi betala vidarekopplingen (på något sätt som jag inte orkat fatta...).

    SvaraRadera