söndag 30 maj 2010

Stängt, låst & kastat nyckeln

Bladlössen är tillbaka. De är förskräckligt många. En hel jävla armé! Har aldrig sett något liknande. Jag trodde först att det var de ryska bladlössen som man läst om i tidningar, men de ska tydligen vara röda. Det kanske är ryska löss i grön förklädnad? Muterade ryska löss? Igår var jag trots allt tvungen att vattna en del krukväxter ute. Då lånade jag makens stövlar i strl 44 för att ens palla att gå ut. Hans stövlar når mig till knävecken. När jag kom in sa minsting att det satt en grön lus på min arm. Och den gamla gick jag på och bjöd på illtjut och krigsdans...

Grannen på tredje våningen har haft fullt med bladlöss på sin balkong, men de krypen dog av sig själva. Matbrist kanske. Björkbladlöss gissade grannen att det var. Vi ska inte plantera någon björk vid huset! Och ingen hägg, för häggspinnmal är också skitäckliga!

2 kommentarer:

  1. Iiiiisch. Det får räcka som kommentar! :)

    SvaraRadera
  2. Egentligen fjompigt av mig att avsky kryp så in i bängan... Tycker att maken borde ta sitt ansvar och utrota krypen han med.

    SvaraRadera