måndag 29 juni 2009

Lugg á la amish

Barn nr 2 och barn nr 4 är i stort behov av klippning. Det har de varit ett tag nu. Jag klipper själv håret på dem och det har bara inte blivit av. Igår kväll tyckte jag att det var dax. Elvaåringen ville hellre klippa sig "typ en annan dag". Sexåringen ville inte klippa sig alls. Han ville spara och ha "lika frisyr som Adrian på min skola". På nåder fick jag klippa luggen. Det blev inte bra alls. Maken menar att sonens lugg liknar Svennes, lite amish sådär. Tur att sexåringen inte når upp till speglarna här hemma... Den ende jag fick klippa var barn nr 3. Han har otroligt tjockt hår, så han fick sin vanliga Tintin-frisyr.

2 kommentarer:

  1. det är skönt så länge de är små de små liven så man har ¨fria händer¨;-) han är säkert jättefin det är ju Svenne! ;-)

    SvaraRadera
  2. Min bror såg lill-Svenne idag och höll på att garva ihjäl sig. Hoppas att luggen växer ut snarast. Så där kan han ju bara inte se ut, stackarn.

    SvaraRadera