måndag 29 juni 2009

J'accuse

Härmed anklagar jag min make för att hava bortslarvat en viktig räkning från den heliga högen!

Som ung förläste jag mig på Kitty-böcker och Fem-böcker. Fast hur kunde Nancy på engelska bli Kitty på svenska? Och hur kunde George vara en tjej? Jag bestämde mig för att lösa "Gåtan med den försvunna räkningen". När min detektivhjärncell sprungit runt och letat i alla små rum, så började den ana sanningen. I mitten av maj höll maken på att krångla med ett eventuellt byte av telefonbolag. För att få tillgång till alla fakta om abonnemanget tog han en telefonräkning. Det är inte helt otänkbart att han tog en NY och OBETALD räkning. Den räkningen befinner sig ännu i den obegripligt ostrukturerade hög som han samlar i ett skåp. En hög som jag bara snuddar vid i syfte att fylla på med andra papper som han dräller omkring. Alltså är jag oskyldig!

MVH

Innocentia Drew

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar