måndag 1 juni 2009

DN, Aftonbladet eller Expressen

För två år sedan sa jag upp lokalblaskan. Den blev bara sämre, tunnare och dyrare. Vi betalar ändå internet, så jag läser nyheter på nätet istället. Internet kan jag inte vara utan! Just nu har vi en provprenumeration på DN. Idag tog jag in både lördagens, söndagens och måndagens DN. Söndagsbilagan kändes lagom för frukost. Det blev en snabb och dyr läsning.

"Sommarens söta" låter som en bok för mig. Den gick inte att reservera på biblioteket. De verkar inte ens ha beställt hem den. Tålamod är en dygd som jag saknar. Har både "Två systrars söta" och "Vinterns söta" och gillar de två. Morsdagspresenter fick jag inga alls. En liten kokbok är man väl värd?

Sedan råkade jag bläddra till en artikel om nya viner på Systembolaget. Att läsa "ett av de bästa roséviner jag provat någonsin" skapade en enorm törst. Men det släpptes bara sexhundra flaskor av det där jäkla bästa rosévinet. Bara i Stockholm och Göteborg dessutom och dit är det långt eller längre. Ååångest och avundsjuka! Mailade svågern och bad honom köpa två flaskor åt mig. Tipsade honom om att köpa en själv också. Om han hann alltså. Och han hann! Strax innan stängning hann han. Han knep de tre sista flaskorna på hyllan! Tjänster och gentjänster. Det här kan bli dyrt. Återstår att få flaskorna till ett ställe där jag kan dricka de rara dropparna. Lite rosévin är man väl värd?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar