fredag 26 juni 2009

Fan, satan, helvete & inkassoskräck

I vår fasta dator, som inte alls går att starta, hade jag den ultimata räkningskomihåglistan i excel. Där brukade jag kolla av varje månad att inga räkningar glömts bort. Ett lätt sätt att fatta att man tappat bort räkningar i den växande pappershögen på kökssoffan.

Av någon anledning missade jag en telefonräkning som skulle betalas i slutet av maj. Jag lade inte ens märke till att det var en påminnelse som kom för någon vecka sedan, utan lade bara räkningen i högen med andra som ska betalas nu i juni. Nu kommer jag att drömma mardrömmar om ord som inkasso, dröjsmålsränta och snarast. Snarast står faktiskt i fetstil på räkningen, men vad hjälpte det? Kunde inte påminnelser vara illgula så att de syns extra mycket? Jag saknar min lista! Jag måste nog göra en ny!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar