tisdag 12 april 2011

Delrapport 1

För en som sällan brukar väga sig känns det här aningen egendomligt. Faktiskt vägde jag mig inte innan jag började trappa ner på kolhydrater. Det kanske var dumt. Förra helgen letade i alla fall jag fram vågen ur gömmorna. Undrar om de där 6 kilona på 6 veckor verkligen funkar för alla? Det borde rimligtvis spela roll hur många kilon man har att plocka från?

Resultat efter en vecka: minus 0,9 kilo och 1,5 midjecentimetrar (ungefär vad boken lovar)

Att bekänna: två bitar sockerkaka (en i lördags och en i söndags)

Oväntad bieffekt: mina tänder känns renare

Ingen pasta, potatis, ris, bröd eller småkakor. Faktiskt inga onyttigheter alls! Vad beträffar vin har jag snubblat över intressant läsning som jag valt att ta till mig som en sanning ;-)

2 kommentarer:

  1. Bra jobbat! Jag försöker dra ner på ris, pasta och bröd. Det går så där.....

    SvaraRadera
  2. Tricket är väl att hitta bra alternativ! Annars sitter man där med resten av familjen och käkar pasta. Igen.

    SvaraRadera