måndag 4 april 2011

6 kilo på 6 veckor

Nä, nu blir det andra bullar! Nämligen inga alls faktiskt. Jag har lagt om kosten för att se om otrivselkilona försvinner. Har funderat ett tag på att testa LCHF och nu hittade jag en så lämplig bok att starta med. Kanske garvar jag ihjäl mig åt dylika dieter om tio år. Vem vet? Kanske blir jag medlem i sekten på livstid? Bra läsning finns hos kostdoktorn och på hjälpbloggen till boken "6 kilo på 6 veckor".

Nu tjuvstartade jag redan innan boken, men följer menyerna därifrån sedan igår. Jag äter gärna vegetarisk mat och tyvärr är det galet mycket kött och kyckling i recepten. Pasta, ris och potatis är lätta att avvara. Värre är det med bröd och kakor... Maten funkar jättebra för hela familjen, men vi äter olika tillbehör. Vill inte att barnen ska ha en grinig mamma som dietar på en halv grape till frukost och ett salladsblad till lunch ;-)

För att sätta lite press på mig själv lovar jag att bekänna om jag syndar matmässigt! De andra synderna håller jag för mig själv. Det enda som finns att bekänna från förra veckan är två kakor och två glas vin. Kakorna åt jag utan att skämmas det minsta för vi dansade lindy hop i 2½ timme i samma lokal. Vinet var jag värd. För övrigt inga kakor, inga ostbollar, ingen läsk, inget godis!

3 kommentarer:

  1. Det där ska nog gå bra. Tror att hoppa just de där sista fyra du nämner gör stor skillnad. Jag är lite av en antiläsktant... Lycka till, försöker själv minska pastaintaget...

    SvaraRadera
  2. Men åh vad jobbigt det blev nu då...jag skulle verkligen också behöva ta tag i mitt liv eh vikt!

    SvaraRadera
  3. Librarybeth: Är ingen storkonsument av de fyra, inget man äter varje dag liksom. Tror att det lurigare med allt som man äter i tron att man äter rätt och nyttigt!

    Molly: Du kanske borde gå med i sekten ;-)? Min mage mår mycket bättre och har blivit förvånansvärt mycket plattare redan.

    SvaraRadera