måndag 16 november 2009

Pakora (indiska friterade grönsaker)

Ibland brukar maken och jag lunchdejta på en indisk restaurang som har grymt bra buffé. Pakora kan jag äta mängder av där, men jag har aldrig testat att laga själv. Idag lagade jag en snabb indisk vegetarisk gryta med kikärtor, för att hinna laga pakora som tillbehör. Receptet tog jag från Icas sajt. Jag friterade lökringar samt skivor av aubergine och potatis. Helt okej, men jag ska nog leta efter ett annat recept nästa gång. Först gjorde jag dubbel sats av smeten enligt receptet. Det blev för salt, men barnen åt som galningar ändå. De bönade och bad om fler lökringar och mer potatis! Jag skojar inte! Då gjorde jag en enkel sats av smeten, med bara halva mängden salt. Klart bättre, men jag skulle vilja ha mer eller andra kryddor i. Chili istället för chilipulver kanske? Mycket bra betyg från alla, utom från elvaåringen som var på ett synnerligen surt humör. Han tyckte att det var meningslöst att fritera något annat än kyckling eller räkor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar