torsdag 19 november 2009

En award från Pia


Jag är awesome, för det har Pia sagt! Med min award följer uppdraget att berätta tio nyheter om mig själv.

1. Nattuggla utan dess like.
2. Gillar att gå på opera.
3. Har sjukt många klänningar (slutade räkna när jag kom typ till 80...).
4. Är en jäkel på hemlagad bearnaisesås, äter ogärna pulverbearnaise.
5. Är utbildad instruktör och ledde pass i några år.
6. Läser helst fantasy, kokböcker eller utländska modetidningar.
7. Drömyrket som liten var bibliotekarie, för de fick läsa böcker hela dagarna på jobbet.
8. Har hett temperament...
9. Dansar orientalisk magdans.
10. Kan sy det mesta, men syr inte längre kläder.

3 kommentarer:

  1. Kanon, nu fick jag ett till bra tips också! Lucky!

    SvaraRadera
  2. Men hör du också till dem som tror att man hinner läsa böcker på jobbet när man arbetar som bibliotekarie! Människa du måste följa med mig en dag, eller var det bara när du var liten? ;-)

    SvaraRadera
  3. Pia: "Lucky" är som en blädderbok för vuxna! Massor av bilder och inspiration, men inga horoskop eller bantningsreportage.

    Molly: Haha, jag är stor nu! Har för övrigt feng shuiat om i bokhyllan. Alla böckerna är färgsorterade. Jättesnyggt, men man hittar inget!

    SvaraRadera