fredag 24 juli 2009

Hur kan en temugg bara försvinna?

Jag hade en temugg. Sedan hade jag inte det. Jag letade och letade. På tvättmaskinen, vid datorn, på soffbordet. Efter att ha virrat runt och letat min försvunna mugg en stund såg jag att maken satt och drack ur MIN muminmugg. Han tyckte att någon varit kolossalt ovanligt snäll och hällt upp en mugg te åt honom. Han hade druckit upp allt. Han borde skämmas. Han fick göra nytt te åt mig. Nu fick jag Sniff istället. Jag som hade Snorkfröken på stranden. Nåja, jag fick syn på några nya muminmuggar som saknas i samlingen (som egentligen inte är en samling för jag samlar inte). Polishemulen måste vi såklart ha, och kanske nya ljusturkosa Sniff (vår är brun), och kanske årets sommarmugg.

Nu är klockan halv ett på natten, men det syns inte i bloggen. Jag tog bort prylen som visar klockslag på inlägg, för annars skulle folk fatta hur sent jag är uppe.

2 kommentarer:

  1. Kanske jag också borde göra, ta bort klockan, för jag sitter också uppe alldeles för sent ;-) Ääälskar muminmuggarna men har bara 1 än så länge.

    SvaraRadera
  2. Är kvällsmänniska, har alltid varit. Hatar tidiga mornar.

    Det blev en hemulpolis till icke-samlingen. Nu har vi 22 olika muminmuggar...

    SvaraRadera