måndag 13 juli 2009

Även solen har sina fläckar

I en vecka har vi letat efter en ytterst försvunnen bankdosa. Vi har letat överallt. Verkligen överallt som vi bara kan tänka oss. Vi har ringt min bror och bett honom söka igenom huset med lupp. Maken har kollat SJs sida för upphittade prylar.

Hux flux när jag packar sminkväskan inför nästa tripp, så trillar bankdosan ut. Typ det enda ställe vi inte letat på, för hur tusan skulle den ha kunnat hamna där? Bland mina ögonskuggor? Maken bar delar av lundapackningen i sin gigantiska fjällrygga. Förmodligen har bankdosan trillat ner i sminkväskan då. Vilken tur att jag hittade dosan, för maken var precis på väg till banken för att skaffa en ny. Han blev sur. Helt plötsligt blev jag skyldig, fast jag var oskyldig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar