torsdag 25 augusti 2011

Chicken Haldi

På makens jobb har de haft besök av en indier ett tag. Han ska lära sig någon lokal specialité (nix nope kan inte precisera mer än så). Vi bjöd såklart hem honom på middag. Lite klurigt med menyn, då han varken åt nötkött, fläskkött, räkor eller ost. Det blev lammtagine, ett gammalt favvorecept.

Det visade sig att han tyckte att det var rätt kul att laga mat. Hans fru lagade på vardagarna och han lagade på helgerna. Jag frågade lite på skoj om han ville komma hit och laga middag någon dag. Vi handlar hem allt och han lagar. Han tackade ja och erbjöd sig att laga indisk kyckling, för det var han bra på. Jättegod chicken haldi fick vi till middag! Medelbetyg sisådär 4,5 av 5!

Det här måste jag bara lära mig att laga! Jag assisterade, men behöver nog lite mått på kryddorna. Och receptet på lammtaginen ska jag översätta till engelska :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar