fredag 6 maj 2011

Yoghurt med granatäpple, blåbär & kokos

Min absoluta favvofrukost just nu! Recept från "6 kilo på 6 veckor". Fiffigt med alla ingredienserna i receptnamnet. Har man väl pillat ut granatäppelkärnorna så håller de i kylen i några dagar. Det kryllar av antioxidanter i granatäpplen och blåbär, och de innehåller inte särskilt mycket kolhydrater. Granatäpplen är emellanåt rätt dyra. Ett granatäpple kostar väl typ som en 200 g Marabou chokladkaka och chokladen köper man utan att blinka... Enkelt val va!?

Yoghurt med granatäpple, blåbär & kokos

1 port

1½ dl turkisk yoghurt
½ dl blåbär (brukar snabbtina frysta bär i micron)
½ granatäpple (fast jag tar nog lite mindre, 1 granatäpple = 3 frukostar)
1 msk rostade kokosskivor (hälsokost eller Renée Voltaire)

Häll yoghurten i en skål och toppa med resten.



Gillar den här versionen!

6 kommentarer:

  1. Låter riktigt gott men... Hur är det med kolhydrater i kokos? Annars verkar det vara något för mig.

    SvaraRadera
  2. Det är bara lugnt med kokosflingorna! Mina är tyvärr slut just nu och ICA hade inga :-(

    http://lchfbutiken.noxshop.se?item_id=237

    SvaraRadera
  3. Ska se om jag kan hitta kokosflingor för det var ett recept helt i min smak!

    SvaraRadera
  4. Låter jättegott! Duktig du´är; kommer ju att vara värsta kalaspinglan på stranden i sommar ;)

    SvaraRadera
  5. Yummie yummie låter suveränt gott!!!

    SvaraRadera
  6. Molly: Haha, ser framför mig hur jag pinglar omkring i min prickiga bikini!

    Librarybeth: Jag är annars inte mycket för frukost men det där funkar!

    SvaraRadera