måndag 23 maj 2011

Passproblem, packningspanik & en gnutta vulkan

Insåg till min fasa att mitt pass precis gått ut! Det var mindre bra, för man får visst inte åka till England utan pass. Som tur var gick det supernabbt hos polisen i morse och passet är klart på några få dagar. Känner mig lugnare nu! Hade varit surt att pröjsa för ett tillfälligt pass. Man kan ha annat skoj för de slantarna.

Packningspaniken måste jag brottas med snarast. Jag är häpnadsväckande usel på att packa lite. Lite valmöjligheter måste man väl få ha? Klänning i spöregn (man vet aldrig...) är ingen höjdare och tänk om jag inte alls känner mig randig utan faktiskt hade behövt något blommigt!? Och blommigt kräver helt andra skor än randigt. Maken kan packa två par skor och vara nöjd. Men va!? Då måste man välja bort högklackat till förmån för promenadvänliga lågskor. Jag frågade maken om man ville resa med rockbejben, retrobejben eller hippien. Han hade inga svar på den frågan, eller så fann han frågan absurd.

Och innan man ens letat fram resväskan ska man börja oroa sig över en jäkla vulkan! Vi har ju fixat fantastiska barnvakter och ska resa utan barn!

2 kommentarer:

  1. Men oh, så roligt! Nu hoppas jag att ni får komma iväg och ha det kul!!!

    SvaraRadera
  2. Jorå, vi kom iväg! Hem kom vi också.

    SvaraRadera