söndag 19 september 2010

Fin framsida & schyssta lökar

Äntligen har vi kunnat ta itu med framsidan av huset! Det har sett rätt dystert ut, som en halvstädad byggarbetsplats ungefär. Nu är markberedningen klar, så vi ska förhoppningsvis hinna lägga sten nästa helg. Idag har vi börjat fixa med en rabatt längs med husväggen på framsidan. Grävsnubbarna hade redan gjort grovjobbet, så det var bara att börja planera och plantera. Planen är en vagt Japan-inspirerad rabatt. En lättskött sådan. Inga vattenfall eller broar dock. Barn nr 4 tycker att vi är värsta tråkiga som inte köper det coola betonglejonet som finns på Plantagen. Vi hade nog inte fattat hur stor rabatten var, för det blev rätt glest i mitten. Helt tomt faktiskt, haha.

Har även hunnit med lite planterande på baksidan. Barn nr 4 och jag har planterat tulpanlökar som han själv valt. Väldigt färgklatschiga tulpaner valde han. Hoppas verkligen att de kommer upp! Jag har nämligen aldrig planterat lökar förr.

Och självklart hann vi rösta :-)

4 kommentarer:

  1. Så fint det låter, jag ser fram emot kommande bilder ;-)

    SvaraRadera
  2. visst ja, man kanske borde engagera sig i det där med tulpanlökssättning... man kunde ju förnya sig en smula. betonglejon - jösses kan man ha sånt också, maffiga örnar har jag sett också, ett förslag bara ;)

    SvaraRadera
  3. Schyssta lökar kommer alltid upp!

    SvaraRadera
  4. Molly: Absolut! Ska bara fylla ut i mitten först.

    Librarybeth: Jag tycker att det är så barnsligt roligt att ha en större trädgårdsplätt att roa mig med! Örn var ett bra förslag! Undrar om det finns drakar med ;-)?

    Pia: Får minsann hoppas det!

    SvaraRadera