torsdag 9 september 2010

Makalöst oätliga kakor

Barn nr 2 bad mig köpa hem vrålgoda riskakor med pizzasmak. Det lät ganska spännande så jag smakade en. Första tuggan smakade inte alls illa, nästan gott faktiskt. Andra smakade däremot ganska illa. Tredje, tja man kanske vänjer sig? Så här i efterhand förstår jag inte varför jag åt upp hela riskakan, då den faktiskt inte alls var god. Hemsk eftersmak av kryddorna dessutom. Dödskallevarning utfärdad.

Uppdatering: Barn nr 1 klarade bara tre tuggor och instämmer i dödskallevarningen.

Uppdatering 2: Barn nr 4 provsmakade en riskaka efter frukost. Han klarade en tugga. Dödskallevarning.

2 kommentarer:

  1. Usch, jag får kvälningar bara av din beskrivning ;-/

    SvaraRadera
  2. Nej, köp inte sådana! Jag föreslog att barn nr 2 kan ha riskakorna i skolskåpet, ifall han blir desperat sugen ;-)

    Fast först hoppas vi att vi kan lura maken att smaka...

    SvaraRadera