tisdag 28 september 2010

Saker man ångrar

Saker jag ångrar idag; att jag lät barn nr 2 skaffa Starcraft.

Saker jag ångrade igår; att jag lät barn nr 2 skaffa Starcraft.

Saker jag lär ångra även imorgon; att jag lät barn nr 2 skaffa Starcraft.

Sonen saknar helt begrepp om hur länge han spelar. Jag är så grymt jäkla less på att han smygspelar så fort man vänder ryggen till! Igår åkte han dit rejält. Jag lyckades smyga helt ljudlöst uppför trappan, utan ens det minsta knak. Då han hann inte bort från datorn. Nu har jag börjat rycka ur sladden till internet för att slippa hålla koll, men då blir jag själv utan spotify. Att byta lösenord på grabbarnas dator vore förstås också ett alternativ.

2 kommentarer:

  1. Been there done that, du kan väl föreslå att mor för dem läser en god bok? ;-)

    SvaraRadera
  2. Bra idé! Skulle kunna läsa en kokbok för dem så att de blir grymt sugna på att baka något smaskigt!

    SvaraRadera