lördag 9 oktober 2010

Fantasilösa inredningstidningar

Fatta snopen jag blev när jag kastade mig över senaste "Sköna Hem" (nr 12/10) igår. De har med ett reportage från exakt samma danska lägenhet som senaste "Lantliv" (också nr 12/10). De båda tidningarna anger olika journalister och fotografer som upphovsmän, men texten skiljer sig verkligen inte mycket åt alls. Den största skillnad jag lyckats hitta hittills är bildtexten om en teaktrappa. "Lantliv" skriver att den är från ett gammalt skepp. "Sköna Hem" skriver att den är från ett gammalt skåp. För mig låter skåpidéen lite underlig, så jag gissar på skepp. Det är åtminstone större skillnad på fotona mellan de olika reportagen.

Jag måste nog skära ner på inredningstidningsknarkandet! Läser alldeles för många av dem just nu, i hopp om ultimata inredningsidéer. Vi får ta och hitta på idéerna själva istället!

2 kommentarer:

  1. Det där är så himla trist, har märkt att det är ganska vanligt med recept i tiddningar också...

    SvaraRadera
  2. Precis! Märks ofta när kokboksförfattare ger ut en ny kokbok. Då är de baske mig med i varenda blaska!

    SvaraRadera