fredag 23 september 2011

Vad ska du ha dem till?

Jag fick aldrig ha platåträskor för mamma när jag var liten, för då skulle jag bara stuka fötterna. (Och om man satt för nära TVn blev man blind!) För sisådär sju år sedan köpte jag röda platåträskor. Äntligen liksom!

-Vad ska du ha dem till? frågade maken och svågern.
-Tja till jeans, somriga klänningar och kjolar! svarade jag.

Då vek de sig dubbla i en stor fnissattack över mitt svar. Att någon alls kunde svara så konstigt på den frågan! De menade förstås när och vart. Sandlådan? Stranden? Att svara med tänkbara outfitmöjligheter var bortom deras förstånd.


Så vad ska jag ha de här röda sandaletterna till? Städning (i väntan på sommar alltså)!

Och till jeans, klänningar och kjolar... Och till blommigt. Och till prickigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar