måndag 12 september 2011

Då tar vi tagelskjortan på

Igår bäddade jag i våra nya grå linnepåslakan från H&M. Jag tvättade och tumlade en gång först, för nya lakan brukar lukta starkt. Men fy tusan vilken sömnlös natt jag fick! Lakanen kliar och sticks så man blir galen! Kom osökt att tänka på den galne albino-munken i Da Vinci koden... Minsting sov hos mig inatt (maken är bortrest) och även sonen sov uruselt. Minns inte alls att våra vita linnepåslakan var SÅ DÄR hemska i början. Att byta lakan mitt i natten föreföll som en mindre bra idé, men jag borde åtminstone ha sovit på soffan istället. Just nu åker påslakanen i tumlaren för andra gången idag. Har helt enkelt tvättat dem på ett superkort program bara för att de ska bli lagom blöta för tumlaren. Återstår att se om dessa tre tvättar räcker...

2 kommentarer:

  1. Usch! Det där är det värsta som finns; hårda lakan som luktar kemiskt ;-/

    SvaraRadera
  2. Efter tre tvättar gick det åtminstone att sova på de där, men helt sköna hann de inte bli.

    SvaraRadera