söndag 8 augusti 2010

Gråta över målat skåp

Jag målade om barnens gamla leksaksskåp och det blev SÅ fult. Den gamla färgen föll av i stora flagor och skåpet var shabby utan chic framför. Jag skrapade av all gammal lös färg och slipade hela skåpet. Tyvärr föll det mig aldrig in att man kanske även borde ha spacklat över ojämnheter... Den nya färgen blev sjukt ojämn (celluliter och kratrar) och dessutom har den runnit på vissa ställen. Och färgen blev för blank och ser bara plastig ut. Skåpet ser faktiskt värre nu än innan. Så nu måste jag börja om från början. Luta av skåphelvetet. Eller leta en yxa.

3 kommentarer:

  1. Usch vad trist! Jag skulle använda tekniken "svampa" väggarna i en hall en gång. Då liksom duttar man färg med en liten svamp, poppis på 90-talet. Det blev vidrigt fult. När tom min supersnälla mamma drog lite på svaret när jag frågat henne vad hon tyckte så förstod jag. Någon inredningsbrutta med fallenhet för "svampteknik" var och är jag inte. Vi tapetserade istället.
    Kanske skåpet kan vara nåt för 2011 års majbrasa?

    SvaraRadera
  2. På't igen bara, lätt att säga jag vet. Kan lite käcka schabloner hjälpa?

    SvaraRadera
  3. Librarybeth: haha jag anar hur gräslig din hall blev! Majbrasa är en tänkbar lösning. Bara det att vi egentligen gillar skåpet.

    Molly: så stora schabloner finns nog knappast! Äldste sonen säger att om man står långt ifrån skåpet och kisar med ögonen, så syns inte hur fult det blev.

    SvaraRadera