måndag 9 augusti 2010

Fyra tuber tandkräm


Vad snopna minsting och jag blev när vi skulle köpa ny tandkräm till honom. Dumma Colgate har bytt ut mintsmaken på Shrektandkrämen mot fruktsmak! Sjuåringen är ett sådant där ovanligt barn som gillar tandkräm med mintsmak. Nästan all barntandkräm har konstig fruktsmak. Shrektandkrämen smakar mint och har små snygga stjärnor i. Ica Maxi hade inga tuber alls kvar av gamla goda Shrek. Idag har jag köpt upp hela lilla Icas lager av Shrektandkräm. Fyra tuber hade de. Det torde räcka ett tag!

Jag saknar fortfarande en jättegod tandkräm som fanns på Body Shop för sisådär 15 år sedan; Cinnamint tror jag att den hette. Synd att man inte hade vett att köpa upp ett gigantiskt lager av den!

6 kommentarer:

  1. Visst är det förbenat irriterande när ens favvoprodukter försvinner? ;-/

    SvaraRadera
  2. Mint till en sådan ung man, ja det var faktiskt ovanligt. Här kletar vi vidare med frukthistorierna. Alla ska ha sin egen smak... klet klet i handfatet.

    SvaraRadera
  3. jag kan bara använda Dentosal, fixar inte när det löddrar i munnen oavsett smak. Jag har någon form av fobi tror jag, mot skum :)

    SvaraRadera
  4. Molly: Så himla onödigt liksom!

    Librarybeth: Det krävs fyra sorters tandkräm för att alla ska vara nöjda här! Tioåringen använder fortfarande frukttandkräm.

    Hedgehog-Sara: Gillar inte heller tandkräm som löddrar för mycket. Då får man ju bara spotta och spotta!

    SvaraRadera
  5. Prova Denivit tandkräm det fungerar både till mig, min man och till min son som är 2,5 år...

    SvaraRadera
  6. Tack för tipset lilla! Får kika efter den när alla Shrek är slut!

    SvaraRadera