tisdag 3 augusti 2010

Döda den lite till!

Spindlar sägs trivas i friska hus. Vi måste ha ett sjusärdeles friskt hus, för jäklar vilka enorma spindlar det finns. Det är inte sådana där läskiga med långa snabba ben, utan sådana med feta kroppar som sploschar när man mosar dem. Igår mötte jag en ny otäck liten variant. Den hoppade helt enkelt iväg när jag försökte mosa ihjäl den. Hoppade! Missar man då kan den ju ta vägen VART som helst :-/ Och jag missade flera gånger. Sedan kom barn nr 2 till min räddning och mosade den totalt med en tidning. "Döda den lite till!" ropade jag mordiskt. Det tyckte smågrabbarna var synnerligen roligt. Nåja, jag försökte åtminstone vara tyst och modig först.

4 kommentarer:

  1. som sagt - köp en elracket så kan du grilla dem alla!

    SvaraRadera
  2. Lite som jag skrek till mamma i söndags om en geting; döda den mamma! Jag måste också ha en elracket!

    SvaraRadera
  3. Då måtte vårt hus vara kärnfriskt, har ALDRIG sett så många spindlar - nånsin! Alla av olika arter....(ryyys).

    SvaraRadera
  4. hedgehog-sara: har antecknat på handlalistan men var tvungen att översätta till elflugmördare. Annars kommer nog maken hem med en till gitarr till Guitar Hero.

    Molly: Haha vad modiga vi är ;-)

    Pia: Måste man verkligen ha FULLT så friska hus dårå? Tack och lov verkar spindlarna mest härja på nedervåningen, har inte sett till några i sovrummet. Peppar peppar osv.

    SvaraRadera