måndag 17 januari 2011

Fina gamla muggar

En ny ingrediens minsann, om saker jag gillar. Vore rätt tråkigt om bara saker som suger får ha en egen etikett, eller hur?

I de gamla porslinsmuggarna från Gustavsberg förvaras de sminkpennor, penslar osv som jag använder oftast. Muggarna är ett auktionsfynd från Jämtland. Fick syn på dem hos en karl precis när vi var på väg hem efter auktionens slut. Muggarna hade följt med i en fyndlåda som han ropat in. När jag frågade om jag fick köpa av honom dem fick jag dem i present! Trevlig typ det där!

Min fina ring från Björg kom visst också med.

Är det änglar eller har de horn!?

2 kommentarer:

  1. Åh, de var verkligen fina, förstår att du gillar dem. Ringen likaså!!!

    SvaraRadera
  2. Det är bara maken som inte alltid ser det fina i mina fynd ;-)

    SvaraRadera