onsdag 13 januari 2010

Med buller och bång drog terminen igång

Att verkligheten ska behöva bli en sådan chock varje terminsstart? Onsdagar är nästan värst. Tre av barnen har gympa, en har utedag. På utedagar får man ta med sig fika. Oftast behagas varm saft. Maken och jag har utarbetat en smart teknik; en skvätt outspädd saft i termosen och häll i hett vatten från vattenkokaren. Klart på nolltid! Skulle man sedan mot förmodan glömma att diska termosen i några dagar, så är saft ganska harmlöst jämfört med kvarglömd oboy.

5 kommentarer:

  1. Det är så konstigt att efter så många år med barn så finns det saker som återkommer som ändå blir som en chock för kroppen?
    DOttern här är tillbaka på sitt internat och det känns redan tomt!

    SvaraRadera
  2. Mina barn har gympa varje dag på sin skola. Två gånger i veckan har sonen hockey, dottern dans, och sen har de annan gympa tre dagar. Fatta tvätt...

    SvaraRadera
  3. Ja, det gjorde den verkligen med besked och med tonåringar som fortfarande är uppe på nätterna så att inte jag får sova ;-/

    SvaraRadera
  4. syster yster: Man kan ju tycka att vi fyrbarnsföräldrar borde fått liite rutin vid det här laget!?

    Sara: Fattar tvätten... Jag försöker köpa allas träningskläder i svart, så att allt bara är att hiva in. Makens karatedräkt sabbar förstås taktiken en aning.

    Molly: Här är det jag som är uppe och stör mig själv så att jag inte får sova ;-)

    SvaraRadera