måndag 22 oktober 2012

The Herräng anti-cold juice - förkylningsdrink

Blä! Snuvig och ont i halsen. Grabbarna får ugnspannkaka till middag. De lär knappast ropa halleluja och tindra med ögonen, men det skiter jag i. Maken är bortrest och jag orkar inte steka tunnpannkakor i en timme. Till mig själv ska jag göra en rejäl omgång anti-cold juice och grogga hela kvällen! Receptet kommer direkt från en vän som lärde sig det hemliga receptet när hon volontärarbetade i Herräng i somras. I mina drinkblandningar hittills har jag använt en rejäl bit ingefära (värsta tumstora!) och en halv röd chili.

The Herräng anti cold-juice

Det ska vara 1 stor näve ingefära och 3-5 knappt cm-stora bitar chili. Täck med äppeljuice, mixa och fyll sedan på med äppeljuice tills det går att dricka. Sila bort gojset innan servering.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar