tisdag 9 februari 2010

Feng shui in da house

Rensning pågår. Jag lackade ur totalt på röran på vårt kontor hemma. Hela skrivbordet har varit belamrat med prylar och mojänger ett bra tag. Bla en isärplockad dator som vi ändå använt i flera månader trots det isärplockade skicket. Efter ett tag lärde man sig att hitta det lilla hålet för kamerans minneskort, trots att datorn saknade hölje med hjälpande text... I lördags körde vi iväg med ett litet lass till Röda Korsets loppis. Det blir nog en vända till. Då åker alla väntabarn- och födabarn-böcker. Och om, Om, OM jag någonsin får för mig att vänta och föda fler så kan jag köpa nya böcker. Kontoret börjar rentav kännas luftigt! Vem vet, man kanske rentav får upp en tavla på väggen ovanför skrivbordet. Vi har ju bara bott här i åtta år.

Böcker om feng shui finns det många. Jag gillar inte riktigt de som löser alla problem med trebenta grodor och andra underliga symboler. Symboler som inte alls har samma värde i vår kultur. "Rensa i röran med feng shui" av Karen Kingston är en bra början. Finns att låna och finns även som pocket. En av mina favoriter "Feng shui i hemmet" av Gina Lazenby, verka inte finnas på svenska längre. Den engelska versionen kan beställas på CDON samt hennes egen hemsida.

Agneta Nyholm Winqvist har skrivit flera böcker, "Feng shui för svenska hem" är en av de bättre. Även den finns att låna. Bra bloggläsning hittar man hos Simplicity.

För några år sedan lånade jag ut mitt ex av "Rensa i röran" till min svärmor. Hon tappade bort den. Sjukt roligt tyckte jag. Hur rörigt har man inte då ;-)?

2 kommentarer:

  1. "Rensa i röran" är jättebra! Vi slängde och bar ut så mycket saker hemma att grannarna frågade om vi skulle flytta...;-)

    SvaraRadera
  2. Återstår att rensa bort alla urväxta barnkläder. Inget litet jobb...

    SvaraRadera