måndag 30 januari 2012

Saker jag lärt mig sedan igår

I ett år har yngste sonens trumset bott i vardagsrummet. Igår tokrensade maken och jag i smågrabbarnas rum, så nu är det minsann ordning i röran. Alla playmoprylar åkte en våning upp till förrådet, fortfarande lättillgängligt om någon blir leksugen. Trummorna fick äntligen plats i grabbarnas rum.

Men digitala trumset lever om mer på andra våningen, än på bottenvåningen! Surprise! Kökstaket/barnrumsgolvet bjöd på oväntade akustiska egenskaper ;-) Även om man såklart inte hör själva trumsolona, så hör man ändå bonkandet på baskaggen och bankandet med trumstockarna. Nu funderar jag på om sonen faktiskt ska få den illgröna ryamatta han suktat över i några år. Han gillar att de ser ut som gräs och jag gillar om de ljuddämpar en aning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar